Zoeken in deze blog

dinsdag 28 april 2020

Zonder Hem


De country-sound is echt mijn favoriete muziekstijl, dit lied is er zo een die recht mijn hart inkomt. De tekst raakt me diep zeker op een dag dat ik niet lekker in m'n velletje zit omdat ik me soms moeite kost om mijn wil te onderwerpen aan Zijn volmaakte wil voor mijn leven. 
Ik wil alles hebben wat Hij voor me heeft, maar dan zal het mij ook alles kosten om dat te kunnen ontvangen. Als ik mijn handen gevuld houd met wat ik wil heb ik niet mijn handen vrij om aan te pakken wat Hij voor me heeft. 

Zonder Hem kan ik niets, zonder Hem faal ik, zonder hem zou ik ronddwalen als een schip zonder zeil zegt het eerste couplet. En dan bedenk ik me dat als ik naar m'n gevoel zou kijken ik inderdaad het gevoel zou hebben dat ik faal, maar zo kijkt God niet naar me. Hij ziet zijn Zoon Jezus als Hij naar mij kijkt. Ik hoef me dat niet voor te kunnen stellen, want dat kan ik niet eens, maar Hij zegt in de Bijbel dat dat zo is en ik heb besloten Hem op Zijn woord te geloven. 

Zonder Hem zou ik stervend zijn, zonder Hem zou ik een slaaf zijn, zonder Hem zou m'n leven hopeloos zijn, maar door Jezus ben ik God zij dank gered. Hij is het dat alles wat dood in mij was tot leven heeft gewekt, Hij is het die mij vrij heeft gemaakt van de slavernij, dankzij Hem is mijn leven vol hoop, Hij is mijn Redder.

Ik ben zo enorm dankbaar voor de Heer Jezus, ik zou me echt geen raad weten zonder Hem.  
Hij heeft me eens duidelijk gemaakt dat ik niet  paniekerig me aan Hem vast hoef te klampen omdat ik bang ben dat er verwijdering ontstaat tussen Hem en mij, want Hij laat me niet alleen, Hij wijst mij niet af. 
Zijn houding naar mij toe is er altijd een van diepe intense liefde. 
Hoe vaak Hij me dat ook al heeft duidelijk gemaakt, blijkbaar zijn daar nog steeds hoeken en gaatjes in mij die daar nog niet helemaal diep van overtuigd zijn, want waarom zou daar anders deze reactie zijn.  



Without Him I could do nothing
without Hem I'd surely fail
without Him I would be drifting
Like a ship without a sail

Jesus, oh, Jesus
do you know Him today
do not turn Him away
 Jesus, oh, Jesus
without Him how lost I would be

Without Him I would be dying
without Him I'd be enslaved
without Him life would be hopless
but with Jesus, thank God I'm saved


Jesus, oh, Jesus
do you know Him today
do not turn Him away
 Jesus, oh, Jesus
without Him how lost I would be
without Him how lost I would be


Dank U wel dat ik ook nooit zonder U hoef te leven, U bent bij mij hoe ik mij ook voel, of ik merk dat U dichtbij bent of niet. U bent er en Heer geef me genade dat ik nooit om wat voor rede meer bij U vandaan zal gaan, want U bent veilig en goed. Ik hoef me niet in paniek aan U vast te klampen, ik mag  gewoon tegen U aan kruipen, m'n hoofd tegen U aan leggen en dan slaat U Uw arm om mij heen en dan kijkt U vol liefde op mij neer. U wilt zo vertrouwd voor me zijn, U wilt dat ik me veilig bij U weet tot in elke vezel van m'n wezen. Dank U wel voor Wie U bent.


ONDERWEG naar Hem en met Hem

1 opmerking:

Wat leuk dat je mijn blog hebt gelezen, laat gerust een reactie achter dat vind ik altijd leuk.

Doe je dat liever privé dan begrijp ik dat en kan dat via het volgende mailadres

danielle.hoogendijk@live.nl

Je kroon dragen

  Ik was te gast bij  Johanneke Plaggenmarsch  van  Waardevol en uniek  voor haar nieuwe serie " je kroon dragen " Hier de eerste ...