Zoeken in deze blog

dinsdag 9 augustus 2022

Vier Mijn overwinning

Als deze blog online komt is het inmiddels augustus, maar ik schrijf 'm op 5 mei. Ik ben vol verwondering en verbazing over wat God doet in mijn leven en hoe Hij mijn kijk op 4 en 5 mei herziet. Jaren heb ik op 4 mei de vlag halfstok gehangen als eerbetoon en dan gingen mijn gedachten ook naar het oorlogstrauma van vooral mijn moeder en hoe dat een grote invloed heeft gehad ook op mijn leven. Maar op 4 mei 2021 veranderde dat radicaal door Gods stem die heel duidelijk tegen me zei : Jij viert de dood. Ik had net de vlag buiten gehangen en was op mijn bank gaan zitten en zag de vlag buiten op ons balkon hangen. Ik schrok van deze woorden en wist niet hoe snel ik die vlag weer binnen moest halen. Ik haalde de vlag van de stok - iets wat ik eigenlijk nooit deed omdat dat de enige dag van het jaar was dat ik de vlag buiten hing - en heb die opgevouwen en in de kast gelegd en de stok ook in de kast gezet. 

In het jaar daarna gingen we in de gebedsgroep waar ik deel van uitmaak aan de slag met het boek Vrijspraak en maakte God mij duidelijk dat ik m'n DVD collectie moest opschonen, ik schreef daar de blog Opschonen over. Ook nu weer was God heel duidelijk, ook de DVD's over de oorlog moesten weg. Later liet God me nog meer dingen zien die weg moesten, daaronder zaten ook boeken over de oorlog. 

4 mei 2022 zei God tegen me : Ik heb mijn volk nooit opgedragen 400 jaar slavernij te gedenken. Ik droeg ze op te gedenken dat Ik heb uit Egypte heb geleid. Gedenk wat Ik gedaan heb.

Ik vertelde al dat ik nooit op 5 mei wilde vlaggen omdat ik wat vrijheid genoemd word zo enorm dubbel vind. Vrijheid word gebruikt om te doen waar men zin in heeft terwijl ik denk dat vrijheid bedoeld is om het goede te doen. 5 mei 2022 sprak God toen ik op het punt stond om weg te gaan : Hang je vlag buiten. Ik was lichtelijk verbaast en dacht even, is dit God ? En die stem die ik herken als de Zijne zei : Hang de vlag buiten voor Mijn overwinning. Ik had niet zo heel veel tijd meer en vroeg me af waar ik dat ding gelaten had, en ineens wist ik het, deed de kast open waarin ik de stok wist en zag direct ook de vlag liggen, bond 'm aan de stok en ging op pad. Later liep ik langs m'n huis en zag de vlag hangen en verwonderde me. Hoe bijzonder is mijn God, voor Hem doe ik dingen die ik anders nooit zou hebben gedaan. 

Rond deze dagen kwam steeds het lied  In Jesus' Name in mij op, vooral de woorden : God is fighting for uw, He is on our side, He has overcome, yes, He has overcome.... God is fighting for us, pushing back the darknes, lighting up the Kingdom that cannot be shaken, in the Name of Jesus, enemy's defeted, and we will shout it out, shout it out..... We will not be shaken, we will not be moved, Jesus You are here (God strijd voor ons, Hij staat aan onze kant, Hij heeft overwonnen, ja Hij heeft overwonnen...God strijd voor ons, Hij duwt de duisternis terug, in de Naam van Jezus is de vijand verslagen, en wij roepen het uit, roepen het uit....Wij worden niet geschut, wij worden niet verplaatst, Jezus U bent hier) God strijd voor ons, Hij staat aan onze kant. Het was of God deze woorden door het herhalen in mij wilde etsen : vergeet dit niet : Ik strijd voor jou, Ik sta aan jou kant, Ik heb overwonnen, ook al voelt het alsof je geschut word, je word niet verplaatst want je bent gegrondvest in Mij de Rots, Ik ben bij je. Een ander stuk van dat lied wat steeds in me opkwam was : I will live, I will not die, the resurrection power of God alive in me and I am free in Jesus' Name (Ik zal leven en niet sterven, de opstandingskracht van God leeft in mij en ik ben vrij in Jezus' Naam) En ik wist in mijn hart : Ik kom hier doorheen, Jezus heeft de werken van de duivel overwonnen, ik zal leven en niet sterven. Iedere vezel van mijn wezen zal leven voor Hem.

Het feit dat ik heel veel dingen heb weggedaan omdat God mij erop wees dat het niet zuiver was en het een landingsbaan voor de boze was op ons huis, op onze levens, heeft dingen in de geestelijke wereld verschoven. Wij zijn ons niet genoeg bewust van hoe doorweven onze maatschappij is met occulte zaken, hoe de geest van dood wordt verheerlijkt, hoe dat wat de Bijbel kwaad noemt goed wordt genoemd en hoe wat de Bijbel goed noemt kwaad word genoemd. Het boek Vrijspraak is echt een aanrader, ik zou bijna zeggen een must voor iedere christen die oprecht schoon schip wil maken in zijn/haar leven en bloedlijn van het voorgeslacht, en in lijn wil komen met de wil van God.   

Als je hier oprecht mee aan de gang wil gaan gaat God je dingen laten zien waar je jezelf nooit bewust van bent geweest, maar ik heb ook gezien hoe Hij het hart van mijn man aanraakte - terwijl deze niet met dit boek bezig was - en hij meeging in de weg die God mij wees. Ook daar heb ik met verwondering naar gekeken en God gedankt, want daardoor kon ik doen wat Hij van mij vroeg. God zei tegen mij : Geef hem de ruimte. Dat heb ik gedaan, ik heb niet mijn overtuiging aan hem opgelegd, God overtuigde zijn hart en ik deed wat Hij van mij vroeg en het ging heel natuurlijk. 

Toen mijn man op 5 mei 2022 de vlag buiten zag hangen keek hij nog eens goed om te zien of dat wel echt bij zijn huis was, en ja het was bij hem. Toen ik 's avonds aan tafel vertelde wat er was gebeurd vertelde hij dat het hem had verbaast om de vlag buiten te zien hangen maar verder zei hij er niet veel op en was het oké. Ik wil mijn man hier ook voor eren, hij kent z'n vrouw wel een beetje na al die jaren samen, en hij heeft haar enorm zien veranderen. Hij houd van haar en ik ben enorm dankbaar voor deze man en houd van hem. Maar bovenal houd ik van mijn God en Vader, mijn Papa die zo goed is en die Overwinnaar is, die aan mijn/onze kant staat in de strijd. Hem wil ik eren ook door de vlag buiten te hangen.


ONDERWEG naar Hem en met Hem 

P.S. Wat ik in deze blog deel is heel persoonlijk, het is absoluut niet mijn bedoeling iemand hiermee te oordelen, ik deel gewoon mijn weg met God. Hij gaat met ieder van Zijn kinderen zijn/haar persoonlijke weg, vraag Hem wat Hij tegen jou te zeggen heeft. 

2 opmerkingen:

  1. Het is fijn dat je persoonlijk bent en dingen deelt. iets over je verandering in denken. Ook bedankt voor je PS.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn om te horen dat je het waardeerd.
      Gelukkig doet God aan "maatwerk" Hij weet precies wat er in ieders hart leeft en wat daar nodig is. Wat God je persoonlijk leert kan en mag je denk ik niet op een ander leggen als norm.

      Verwijderen

Wat leuk dat je mijn blog hebt gelezen, laat gerust een reactie achter dat vind ik altijd leuk.

Doe je dat liever privé dan begrijp ik dat en kan dat via het volgende mailadres

danielle.hoogendijk@live.nl

Je kroon dragen

  Ik was te gast bij  Johanneke Plaggenmarsch  van  Waardevol en uniek  voor haar nieuwe serie " je kroon dragen " Hier de eerste ...