Zoeken in deze blog

dinsdag 31 maart 2020

Jezus, ik heb U nodig

Tussen de leesroosters in de Bijbel-app kwam ik het volgende 2 daagse leesplan tegen : Jezus, ik heb U nodig
Bij de 2e dag staat in de overdenking een gebed wat mij diep raakte en ik wil het hier met jullie delen :

Jezus, ik heb U nodig ! U bent mijn Heer, mijn God, mijn Koning. U bent al mijn aanbidding waard. Help me door Uw genade U te leren kennen, en zoveel van U te houden dat de dingen van deze wereld langzaam verdwijnen en vervagen.
Ik wil U, en U alleen aanbidden. Ik wil niet gevormd worden door mijn cultuur. Ik ben van U; ik wil één met U zijn. Bind mijn hart aan het Uwe, en plaats Uw waarheid diep in mij. Ik wil niet alleen U en Uw Woord kennen, ik wil niet meer zondige  Ik wil U en Uw Woord volgen. Laat me U prijzen, in geest en waarheid.
Ik heb Uw kracht nodig, Uw genade en Uw liefde. Dan maakt het niet meer uit wat het leven me brengt. Ik kan dan reageren op iedere situatie, iedere persoon en iedere uitdaging zoals U daarop zou reageren - alles tot Uw glorie. Ik wil niet slechts uiterlijk reageren, maar juist van binnenuit, vanuit de rivier van levend water. Ik wil zo dichtbij U zijn, Jezus, dat Uw Geest door me heen vloeit in alles wat ik doe en zeg. Dan vind ik al mijn vreugde in U. Moge ik U eren in alles wat ik zeg en doe.
Het maakt niet uit waar ik ben, wat ik doe, welk Schriftwoord ik aan het lezen ben, welk lied ik zing, ik wil mijn gedachten, mijn energie en mijn hart richten op U, en niet op mijzelf en mijn omstandigheden. Ik wil U en U alleen.
Het maakt niet uit of ik slaag of faal, win of verlies, rijk ben, of arm, binnen- of buitengesloten word, gekend ben, of vergeten word. Moge ik tevreden zijn, wetende dat U van mij bent en ik van U.
Moge mijn hoofddoel zijn om van U te houden en geliefd te zijn door U. Om U te plezieren en te dienen. Help me mijn zonde te zien, er berouw over te hebben en na te laten, door Uw genade. Help me te hongeren en dorsten naar Uw gerechtigheid.
Heer Jezus, schenk mij Uw genade, Uw barmhartigheid en Uw geliefde goedheid, om mij U te laten zien, U te kennen, van U te houden, en om één met U te zijn. Dank U dat Uw Woord me vertelt dat als we iets in Uw Naam vragen, en naar Uw wil, dat U het dan zal doen.
Amen. 

Dit gebed deed me denken aan een oud lied van Andrae Crouch : Through it all. 
Door alles in het leven heen, door het hele proces waar dit gebed om vraagt heen leren op Hem alleen te vertrouwen. 
Dankbaar zijn, niet omdat het altijd simpel is maar omdat ik weet dat Hij te vertrouwen is en blind op Hem mag vertrouwen omdat Hij weet wat Hij doet. 




ONDERWEG naar Hem en met Hem


10 opmerkingen:

Wat leuk dat je mijn blog hebt gelezen, laat gerust een reactie achter dat vind ik altijd leuk.

Doe je dat liever privé dan begrijp ik dat en kan dat via het volgende mailadres

danielle.hoogendijk@live.nl

Je kroon dragen

  Ik was te gast bij  Johanneke Plaggenmarsch  van  Waardevol en uniek  voor haar nieuwe serie " je kroon dragen " Hier de eerste ...