Zoeken in deze blog

dinsdag 14 juni 2022

Opschonen

Als Papa God gedreven door Zijn liefde meer van je wil - ik schreef daar de blog Ik wil meer over - en jij meer van Hem wil als reactie op Zijn liefde voor jou, dan is het nodig dat je aardse huis steeds schoner word zodat er meer ruimte ontstaat waar Hij kan wonen, waar Hij de regie mag hebben. want God kan zich niet verenigen met zonde. Diepere reiniging, heiliging en toewijding is een gevolg van die wederzijdse liefde die van Hem uitgaat en het werk van Heilige Geest in de mens waar Hij alle ruimte krijgt. 

Een tijd  geleden las ik het boekje Ja kom binnen Heer van Annie Berents-Kardijk en de link die zij legt tussen het natuurlijke huis en je levenshuis is me altijd bijgebleven. Ook het boekje Buitensporige genade van Jan Pool heeft me geholpen dieper inzicht te krijgen in wat het inhoud om Jezus echt Heer over heel je leven te laten zijn. Ja Pool legde uit dat het woord Heer betekend in onze maatschappij een aanspreektitel voor een man, maar in de grondtekst heeft het de betekenis van "meester", "hoogste gezag" of "eigenaar". Hij haalt Charles Spurgeon aan die schreef dat de King James vertaling het woord "dienaar" gebruikt waar eigenlijk "lijfeigene" moet staan. 

Ik moest denken aan Exodus 21:1-6 word geschetst hoe een slaaf vrijwillig bij zijn meester verkiest te blijven omdat hij zijn meester, de vrouw die zijn meester hem gegeven heeft en de kinderen die uit die verbintenis zijn voortgekomen lief heeft. Dat werd beklonken door het oor van de slaaf door zijn meester met een priem aan de deurpost te laten doorboren. Deze slaaf koos er vrijwillig voor om zijn meester de rest van zijn leven te dienen. Toch vraag een goede meester ook van een slaaf die zich vrijwillig heeft aangemeld voor de rest van zijn leven gehoorzaamheid. 

Ik vond dit zo'n mooi beeld en werd hier zo blij van, ik kies ervoor mijn Meester vrijwillig voor de rest van mijn leven, het leven dat Hij me heeft gegeven, te dienen omdat Hij zo ontzettend goed voor mij is en zoveel van me houd dat Hij het beste met mij voorheeft, en Hij goede plannen voor mij heeft, dat zegt Hij zelf in Jeremia 29:11 "Ik immers, Ik ken de gedachten die Ik over u koester, spreekt de Heere. Het zijn gedachten van vrede en niet van kwaad, namelijk om u een toekomst van Hoop te geven."

Ook in het boek Vrijspraak komt dit aan de orde, en ik ervoer steeds meer de vraag van Papa God of Hij ook Heer mocht zijn over mijn aanzienlijke DVD collectie die ik door de jaren heen heb opgebouwd. Dat was best even een dingetje, want als ik hier ja op zou zeggen zou dat ook effect hebben op mijn man, en ik verwachte niet dat hij hier zonder enige slag of stoot in mee zou gaan, het ging wel over zo'n beetje de helft van de collectie. Inmiddels ben ik er van overtuigd dat er een geest van dood en perversiteit zit achter het geweld en de seks die door allerlei films en series centraal staat.  Zo worden we langzaam maar zeker vergiftigd onder het mom van (onschuldige) ontspanning en entertainment. Jaren was vond ik het heerlijk om detectives,  te kijken  maar ik begon me er steeds ongemakkelijker bij te voelen. 

Wat laat ik door de poorten van mijn ogen en oren binnen komen, waar ik naar kijk en luister word geëtst op  mijn geestelijke harde schijf en zal daar voor altijd blijven staan. Maar God....ik ben zo dankbaar dat Hij vergeeft als wij onze zonden belijden zegt 1 Johannes 1:9 "Als wij onze zonden belijden : Hij is getrouw en rechtvaardig om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid." 

Spreuken 4:23 zegt Bescherm je hart boven alles wat te behoeden is, want daaruit zijn de uitingen van het leven." Ik wist dat een keuze moest maken die consequenties zou hebben. Ik ben gaan bidden en heb mensen gevraagd hierin met mij te staan in gebed. Ik geloof namelijk dat wijsheid ook heel belangrijk is, zeker als het om de huwelijkspartner gaat, in dit geval mijn man, waarvan ik weet dat God ons bij elkaar heeft gebracht. Dat Hij mij door Zijn Geest veranderd betekend niet dat Hij iets doet dat dat heilige verbond dat het huwelijk is, zal schaden. Ik heb gebeden : Heer dit is van U, dat weet ik, maar dan moet U maken dat mijn man hierin ook meegaat. En dat is precies wat Hij deed. 

Zacharia 4:6 zegt "Daarop antwoordde Hij en zei tegen mij: Dit is het woord van de Heer tegen Zerubbabel: Niet door kracht of door geweld, maar door Mijn Geest zegt de Heere van de legermachten." En dit is precies wat ik heb zien gebeuren, zonder één ongetogen woord ging mij man hierin mee. Hij zei te zien dat ik veranderen en weet ook hoe dat komt en wil niet dat ik dan dingen "moet" kijken die ik niet wil. Zo soepel had ik het niet verwacht - niet dat ik iets enorm heftigs verwachtte hoor want ik heb een hele lieve, nuchtere, rustige man - maar dit was echt boven mijn verwachtingen. Ondertussen sprak God steeds tot mij met stukjes van de woorden uit Jesaja 41:10 uit de AMPC vertaling die ik op muziek had gezet en vooral de dikgedrukte letters "Fear not (there is nothing to fear) for I am with you, do not look around you in terror and be dismayed, for I am your God.(Ik ben jou God) I will strengthen and harden you to diffeculties, yes I will help you, yes I will hold you up and retain you (Ik zal je omhoog houden en behouden), with My (victorious) right hand of righteousness and justice." Dit was zo bijzonder.

Ik ben God zo enorm dankbaar voor Zijn liefde, voor het werk van Heilige Geest in mij en in mijn man, voor de liefde van mijn man. Ik heb alles uitgezocht en in vuilniszakken gedaan wat weg moest - heel bewust heb ik er voor gekozen om dingen die ik als belast ervaar niet door te gaan verkopen en er anderen mee te belasten - en samen hebben we het afgevoerd. Ik voelde me een stuk lichter na deze opschoon-actie, en zo blij en dankbaar, maar er kwam ook een enorm stuk vrede en rust.  

Dank U wel Papa, dat U zo'n goede Meester bent, dat ik Uw kind ben, maar ook Uw "lijfeigene", ik vind dat wel een mooi woord, met mijn lijf, het lichaam dat U mij gegeven hebt wil ik U dienen en Uw leiding volgen. Op die manier zal ik alles zijn wat U voor ogen had met mijn leven toen U mij weefde in mijn moeders schoot (Psalm 139) Ik ben zo blij dat U mij rein en heilig wil hebben voor Uzelf en dat U de bereidheid in mijn hart en in de harten van de mensen die erdoor geraakt worden in mijn naaste omgeving uitwerkt. Achteraf zag ik hoe U hier al een hele tijd naartoe aan het werken bent geweest, in mij, en ik denk ook in mijn man. Papa U weet wat U doet. U bent zo goed.


ONDERWEG naar Hem en met Hem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je mijn blog hebt gelezen, laat gerust een reactie achter dat vind ik altijd leuk.

Doe je dat liever privé dan begrijp ik dat en kan dat via het volgende mailadres

danielle.hoogendijk@live.nl

Je kroon dragen

  Ik was te gast bij  Johanneke Plaggenmarsch  van  Waardevol en uniek  voor haar nieuwe serie " je kroon dragen " Hier de eerste ...