Zoeken in deze blog

dinsdag 1 september 2020

Mijn tuin

Ik verbaas mij steeds weer over hoe God dingen in elkaar laat vallen en in je herinnering terug brengt. In de Bijbel-app vond ik een mooi leesplan : Zaden van de lente : een 40-dagen reis voor vrouwen en ik wist in mijn hart dat ik daar mee aan de gang moest. 
God bracht mij in herinnering dat het vorig jaar tot twee keer toe gebeurde dat degene die voor mij bad (verschillende personen) een beeld kregen voor mij waarin een tuin voorkwam, toen dat de tweede keer gebeurde vond ik dat wel heel bijzonder en bedacht me dat God hier dus waarschijnlijk iets mee wilde zeggen, alleen begreep ik nog niet wat.

Later was ik op een middag van innerlijke genezing bij Wonderfull Free Life Ministries en daar werd een tekst uit Jesaja 58:11 aangehaald "De Heer zal je voortdurend leiden, hij zal je verkwikken in dorre streken, hij maakt je botten sterk en krachtig. Je zult zijn als een goed bevloeide tuin, als een bron waarvan het water nooit opdroogt." Deze tekst raakte me diep toen ik hoorde dat in de Bijbel een tuin (of hof) als beeld gebruikt wordt voor de ziel, en ik werd ook toen herinnerd door de Heilige Geest aan die twee beelden waarin een tuin voorkwam. 
Ik haalde deze beelden al eerder aan in de blog Inzichten (vervolg) maar God ging hier nog verder mee, dieper.

Nu ik deze tekst zo uit schrijf voor dit blog komt er nog een herinnering boven. In februari vorig jaar sprak iemand die mij niet kende een profetie over mij uit waarin God zei dat Hij de mijn droge gescheurde grond zou bevloeien en weer vruchtbaar zou maken. Dit Bijbelvers spreekt over een bevloeide tuin. 
Psalm 23 zegt "...Hij leidt mij zachtjes naar stille wateren. Hij verkwikt mijn ziel....."

In de tijd dat ik dit prachtige leesplan vond ging het in het dagboek : Elke dag met Jezus van Andrew Wommack al een paar dagen over de gelijkenis die Jezus verteld over het zaad en de verschillende soorten grond waar het in valt en wat dat bekend.  Ook dit leesplan haalde dit aan. Welk zaad zaai ik in de grond van mijn tuin ? 
Jezus zegt in Lucas 8:11 "Dit is de betekenis van de gelijkenis : Het zaad is het woord van God." 1 Petrus 1:23 zegt "U die opnieuw geboren bent, niet uit vergankelijk, maar uit onvergankelijk zaad, door het levende en eeuwig blijvende Woord van God."

Ik vind het zo bijzonder dat onze Landman zoals Jezus word genoemd in Johannes 15, nooit ophoud met zaaien. Maar wat doe ik met het zaad ? Ben ik bereid met Hem mee te werken en de rotsen die Hij me aanwijst, uit tuin te verwijderen zodat er ruimte ontstaat voor de wortels om diep de grond in te gaan zodat het zaad sterk verankert word in de goede grond zodat het vrucht kan dragen. 
Ik verlang ernaar dat het onvergankelijke zaad van Zijn Woord diep in de grond van mijn tuin kan doordringen, en ik wil met Hem er alles aan doen om die grond zo optimaal mogelijk te laten zijn. Dan is het nodig om de boel flink om te spitten, dat geeft lucht aan de grond, het brengt de stenen naar boven die eruit moeten worden gehaald. Het onkruid komt los en kan verwijderd worden, want onkruid gebruikt de voeding die voor de goede planten bedoeld is.  Het maakt dat de zachte regen er dieper en makkelijker in de grond kan dringen, het spitten maakt ook dat de meststof zich goed met de originele grond kan vermengen zodat het zaad alle voeding kan halen uit die grond die hij nodig heeft. 

Mattheus 6:33 zegt "Zoek eerst het koninkrijk van God en Zijn gerechtigheid, dan zullen al die andere dingen je erbij gegeven worden." Eerst Gods koninkrijk zoeken maakt dat je hart goede grond is. 

ONDERWEG naar Hem en met Hem

2 opmerkingen:

  1. Deze hele blog is zo mooi. Dank je wel voor de geestelijk les erin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad een bijzondere geestelijk les, mooi dat je die eruit kon halen.
      Dank je wel voor je trouwe reacties

      Verwijderen

Wat leuk dat je mijn blog hebt gelezen, laat gerust een reactie achter dat vind ik altijd leuk.

Doe je dat liever privé dan begrijp ik dat en kan dat via het volgende mailadres

danielle.hoogendijk@live.nl

Je kroon dragen

  Ik was te gast bij  Johanneke Plaggenmarsch  van  Waardevol en uniek  voor haar nieuwe serie " je kroon dragen " Hier de eerste ...