Zoeken in deze blog

zaterdag 21 juli 2018

Woorden van Gods liefde.

God is liefde, Zijn woorden zijn vol liefde, in Zijn liefde zijn we veilig en beschut tegen alles wat ons aanvliegt.
Op een Facebook site genaamd Woorden van Gods liefde vond ik het volgende stukje wat heel erg bij mij binnen kwam: 



Rust op Mijn schouders,
jij bent geborgen
in Mijn liefde,
jij bent gedragen
door Mijn kracht.

Ik heb je lief,
Mijn liefde voor jou is zo groot,
Ik ben machtig en sterk
en Ik geef je Mijn krachtige hulp
wanneer jij het moeilijk hebt.

Mijn liefde tilt jou op
zodat jij kunt zien wat Ik zie
Ik toon je Mijn vergezichten,
al Mijn zegeningen die voor jou klaarliggen in de hemel
en die Ik met jou wil delen,
zodat jij niets tekort komt.

Mijn liefde voor jou
is onbegrensd, onvoorwaardelijk en oneindig
Ik laat jou genieten van wie Ik ben,
en Ik omring jou met Mijn zorgzame en genezende liefde.

Ik geniet ervan als je Mij noemt bij Mijn naam:
Ik ben jouw Abba Vader, 
Jij bent Mijn liefste kind !

(Ps.23:1, 50:15, Rom.8:15, Gal.4:6, Ef.1:3, Hebr.13:6, 1 Joh.3:1)

Deze woorden zijn niet zomaar een positieve pep-talk, ze zijn gebaseerd op Gods woord, Gods woord vol liefde, liefde voor mij als ik me zo klein en onwaardig voel en worstel met mezelf.
Gods woord dat tot mij (ons allemaal) spreekt, niet een briefje uit de hemel maar een heel boek vol woorden !
Woorden vol liefde die tot je hart spreken in de situatie waar je in zit, wat voor situatie dan ook. 

Hij overziet Zijn grote plan, ik en jij kijken tegen de achterkant van het borduurwerk aan zei Corrie ten Boom, Zijn plan voor ons is dat we leven in Zijn bestemming, dat we zullen zijn zoals we gemaakt zijn door Hem, en dat is zo'n groot verschil met hoe ik mezelf vaak zie.
In Zijn liefde wil Hij mij leren om door Zijn ogen te kijken naar de mens die ik zie als ik in de spiegel kijk.

Dit stukje las ik op een ochtend dat ik het moeilijk had met wat er voor die dag voor me te doen lag, dat oude angst me aanvloog.

Dan kan ik alleen maar de Naam van mijn Vader fluisterend bidden, meer woorden kan ik dan niet vinden, maar die Naam zegt alles wat ik nodig heb : Jezus.

Ik vind het zo bijzonder hoe Papa me kent en laat weten dat Hij weet wat er in me omgaat en me bemoedigd en aanmoedigt door me te laten weten dat ik er niet alleen voor sta, maar dat Hij weetb waar ik ook doorheen ga er altijd bij is.


ONDERWEG naar Hem en met Hem.



2 opmerkingen:

Wat leuk dat je mijn blog hebt gelezen, laat gerust een reactie achter dat vind ik altijd leuk.

Doe je dat liever privé dan begrijp ik dat en kan dat via het volgende mailadres

danielle.hoogendijk@live.nl

Je kroon dragen

  Ik was te gast bij  Johanneke Plaggenmarsch  van  Waardevol en uniek  voor haar nieuwe serie " je kroon dragen " Hier de eerste ...