Zoeken in deze blog

zaterdag 1 december 2018

Samen dansen

Dit lied is gebaseerd op het Bijbelboek Hooglied, het is een liefdeslied. Nu vind ik dit best een moeilijk Bijbelboek, waarschijnlijk ook omdat het nogal poëtisch is en ik niet veel begrijp van poëzie, ik heb het gewoon ook nooit meegekregen, maar toen ik het met dit lied in mijn hoofd ging lezen klonk het aannemelijk.  

"Hoor - mijn geliefde. Zie, daar komt hij, springend over de bergen, huppelend over de heuvelen. Mijn geliefde is als een gezel of het jong van een hert." 
Hooglied 2:8-9


Klinkt mij wel als een heerlijke vrijheid in de oren, een vrijheid waar ik enorm naar verlang e waarvan ik inmiddels durf te geloven dat die voor mij in het verschiet ligt. 


"Mijn geliefde gaat met mij spreken: 
Sta toch op, en kom.
Want zie de winter is voorbij, 
de regen is over, verdwenen.
De bloemen vertonen zich op het veld,
de zangtijd is aangebroken, 
en't gekir van de tortel wordt gehoord in ons land.
De vijgenboom laat zijn vroege vruchten zwellen,
en de wijnstokken in bloei geven geur.
Sta op, kom, mijn liefste,
mijn schone, kom !"
Hooglied 2:10-13


Een nieuw seizoen breekt weer aan, alles loopt weer uit, nieuw leven, wat een uitnodiging om daar van te genieten.







Behold You have coms
Over the hills
Upon the mountains
to me You have run
My beloved
You've captured my heart

With You I will go
You are my Love
You are my Fair One
The winter is past
ant the springtime has come

Dance with me
O lover of my soul
To the song of all songs
Romance me
O lover of my soul
To the song of all songs

Behold You have come
Over the hills
Upon the mountains
To me You have run
My beloved
You've captured my heart

With You I will go
You are my love
You are my Fair One
Winter is past
And the springtime has come

Dance with me
O lover of my soul
To the song of all songs
Romance me
O lover of my soul
To the song of all songs

Open the heavens
Let Your glory come down
My heart burns for Yoy, Yeshua
For Your presence, for Your holy fire

And consume me with Your fire
Let all my desire burn for You, burn for You

Dance with me
O lover of my soul
To the song of all songs
Romance me
O lover of my soul
To the song of all songs



Het onderwerp dansen is nu al verschillende keren bij mij gekomen, dansen associeer ik met vrijheid, ruimte. In de blog Ruilen schreef ik daar al iets over.
God is bezig mij in de vrijheid, in de ruimte te brengen door mij innerlijk op steeds meer plekken te genezen.
Vol verwachting kijk ik uit naar die tijd dat ik met mijn hele ziel vrijuit mag dansen met en voor mijn Heer en Maker.

Voor nu verwonder ik mij over de kleine vingerwijzingen die ik tot nu toe kreeg (ooit zal ik ze in een ander blog wel eens op een rijtje zetten) het begint een beetje op een puzzel te lijken en in mij groeit het verlangen naar het eindresultaat, maar dat zal mooi zijn Jeremia 29:11 zegt "Want Ik weet wat mijn plannen voor jullie zij, zegt de Heer. Ik heb mooie plannen voor jullie. Plannen vol vrede, niet vol ellende. Want Ik heb een hoopvolle toekomst voor jullie." 

Waar U mij ook leidt in dit proces Heer, het zal goed zijn.


ONDERWEG naar Hem en met Hem

8 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven weer. Dank je voor je openheid over jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ik bedank jou dat je zo trouw leest en berichtjes achter laat, dat waardeer ik enorm.

      Verwijderen
  2. Zo'n mooi bijbelboek en zo'n mooi verlangen. Hij gaat het doen Daniëlle.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit Bijbelboek is bij Wonderfull Free Life Ministries voor me gaan leven, zo bijzonder, en ja Hij zal het doen.

      Verwijderen
  3. Wat gun ik je dat Danielle dansen met Hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, dank je wel.
    Vooral voor het nummer 'Dance with me'

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! Dankjewel Danielle! Dansen in vrijheid samen met Hem!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je mijn blog hebt gelezen, laat gerust een reactie achter dat vind ik altijd leuk.

Doe je dat liever privé dan begrijp ik dat en kan dat via het volgende mailadres

danielle.hoogendijk@live.nl

Je kroon dragen

  Ik was te gast bij  Johanneke Plaggenmarsch  van  Waardevol en uniek  voor haar nieuwe serie " je kroon dragen " Hier de eerste ...