Zoeken in deze blog

dinsdag 16 augustus 2022

Supermens

In de blog Orphan spirit vertelde ik dat God me had laten zien hoe belangrijk het is te wéten wie je bent in Christus. In deze blog die de titel draagt : Supermens naar het gelijknamige boek van Tom de Wal wil ik vertellen over een boek wat me daar enorm bij geholpen heeft. Omdat ik partner ben van Frontrunners krijg ik de nieuwe boeken van Tom automatisch gratis toegestuurd (al zijn boeken zijn gratis te bestellen, je betaalt alleen verzendkosten) Toen ik dit boek ontving heb ik met de titel geworsteld en 'm even bij de vele boeken gezet die ik nog moet lezen. Maar op een gegeven moment zei God, of misschien kan ik beter zeggen : Heilige Geest in mijn geest dat ik alle andere boeken waar ik in aan het lezen was even moest laten voor wat ze waren en alleen dit boek moest gaan lezen. Als ik even niet verder kwam moest ik gewoon de tijd nemen om het te laten bezinken. En dat ben ik gaan doen. 

Nog nooit heb ik de bovennatuurlijke identiteit, kracht en autoriteit die je hebt ontvangen in Christus zo duidelijk uitgelegd gehoord/gelezen. Wat heb ik veel van dit boek geleerd, een echte aanrader !

Toen ik dit boek ging lezen was ook mijn gebed : Heer laat me dan maar zien wat U wilt dat ik zie, geef mij maar diepe openbaring door Heilige Geest over wie U werkelijk bent en wie ik ben in U.  

Het boek heeft mij veel geleerd maar 2 dingen wil ik eruit lichten. Je ziel is een net zo belangrijk onderdeel van je leven hier op aarde als bovennatuurlijk mens/supermens als je geest. Met mijn geest heeft de macht om de stroom van de Heilige Geest te laten stromen of te blokkeren, dat is een stevige doordenker voor mij. Onze wedergeboren geest moet gaan functioneren als een filter voor onze ziel, ook dit was echt een eyeopener voor mij. Elk woord dat ik spreek, elke daad die ik doe, elke keuze die ik maak begint met een gedachte, en mijn denken is onderdeel van mijn ziel. Daarom zegt de Bijbel ook dat het zo belangrijk is om je denken te vernieuwen. Efeze 4:23 "Dat u u vernieuwd wordt in de geest van uw denken." Romeienen 12:2 "En wordt niet aan deze wereld gelijkvormig, maar word veranderd door de vernieuwing van uw gezindheid om te kunnen onderscheiden wat de goede welbehaaglijke en volmaakte wil van God is."  

Door je wedergeboren geest leer je met Heilige Geest te onderscheiden wat Gods wil is en niet. De andere kant op gaat je ziel functioneren als een kanaal voor onze wedergeboren geest en de Heilige Geest. Dat deed me denken aan een beeld dat ik eens kreeg van het kruis. De verticale balk was breed en daar ging een krachtige stroom doorheen, maar wel twee kanten op. Het was tweerichting verkeer. De horizontale balk was smaller en wat daar stroomde vloeide vanuit de verticale balk. Ik weet dat dit beeld sprak over een actieve relatie met God als basis voor de stroom naar mensen om je heen toe. 

Nu zag ik ook dat het zichtbaar worden van de bovennatuurlijke mens in deze wereld een actieve samenwerking is tussen mijn geest en mijn ziel waarin mijn geest de leiding heeft en mijn ziel (emoties en gevoel) onderworpen zijn aan/in lijn zijn gebracht met mijn geest. Mijn denken en verstand hebben het nodig constant vernieuwd te worden door het denken van Christus zodat het mee stroomt met mijn geest en Heilige Geest. Mijn karakter,  persoonlijkheid en wil zijn het kanaal voor onze geest en zullen dus Jezus reflecteren op z'n Danielle's. Ik mag mijn eigen unieke weergave van de Heer Jezus zijn en meer en meer worden zoals 2 Korinthe 3:18 zegt : "Wij allen nu, die met onbedekt gezicht de heerlijkheid van de Heere als in een spiegel aanschouwen, worden van gedaante veranderd naar hetzelfde beeld van heerlijkheid tot heerlijkheid, zoals die door de Geest van de Heere bewerkt wordt." 

Daarom wilde God dat ik ontdekte wat Hij in me had gelegd, ik schreef daarover in de blog Wie ben ik. Weet wie je bent, je mag er zijn en zo mogen je ziel en (geleid door je) geest samenwerken om als een bovennatuurlijk mens in deze wereld te wandelen. Wat voor Jezus heel gewoon was mag voor mij heel gewoon zijn. ik mag leven vanuit de wetenschap dat niets onmogelijk is, dat Hij altijd zal voorzien waar ik het uit mijzelf niet heb. 

Heer leer mij zo te leven, in het geloof en vertrouwen dat bij God niets onmogelijk is, zoals de Bijbel zegt in Mattheus 19:26 en Marcus 10:27 zeggen : "Maar Jezus keek hen aan en zei tegen hen : Bij de mensen is het onmogelijk, maar bij God is alles mogelijk." Filippenzen 4:13 "Alle dingen kan ik door Christus Die mij kracht geeft." Lucas 1:37 "Want geen ding zal bij God onmogelijk zijn."  Lucas 18:27 "Hij echter zei : De dingen die onmogelijk zijn bij de mensen, zijn mogelijk bij God." Heer ets deze Waarheid in elke vezel van mijn ziel en help mij om moedig en sterk te leven zoals U Jozua gebood in Jozua 1:9 "Heb Ik het u niet geboden ? Wees moedig en sterk, schrik niet en wees niet ontsteld, want de Heer, uw God, is met u, overal waar u heen gaat." 

Ik vind het zo bijzonder hoe Papa me steeds een stukje verder brengt in het vernieuwen van mijn denken en het trainen van mijn ziel, me steeds dieper overtuigd van de kracht waarmee Hij in mij woont. Ik moet weer denken aan wat ik Graham Cook eens hoorde zeggen in een (Engelstalig) filmpje : in dit lichaam wonen 2 personen, ik en Jezus.


ONDERWEG naar Hem en met Hem.

P.S. Ik wil nog graag een link delen naar de Faith School Live  van Frontrunners die voor mij naast "amen" ook regelmatig "au" was maar wel erg leerzaam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je mijn blog hebt gelezen, laat gerust een reactie achter dat vind ik altijd leuk.

Doe je dat liever privé dan begrijp ik dat en kan dat via het volgende mailadres

danielle.hoogendijk@live.nl

Je kroon dragen

  Ik was te gast bij  Johanneke Plaggenmarsch  van  Waardevol en uniek  voor haar nieuwe serie " je kroon dragen " Hier de eerste ...