Zoeken in deze blog

dinsdag 14 mei 2019

Verbreek de relatie

Ik zat al een paar dagen met mezelf te stoeien, Ik wilde me vast houden aan God en Zijn waarheid, maar in de praktijk knaagde er van alles aan me, ik was mijn zekerheid in Hem kwijt en ik had gebeden, Heer laat me maar zien wat dit toch is want ik vind dit niet fijn, ik wil zo niet.
Zoals elke ochtend deed ik op een ochtend m'n wifi aan en m'n mobiel liep vol meldingen van o.a. YouTube  dingen waar ik op geabonneerd ben en "per ongeluk" (ik geloof niet in per ongeluk, ik zie dat dan als leiding) tik ik iets aan i.p.v. het weg te vegen en dit lied begint, een lied over het opzeggen van je relatie met angst, je bent helemaal klaar met de macht die angst over je leven heeft. Ineens realiseer ik me, al die dingen die aan me knagen hebben te maken met angst. 

Ik zoek op wat het tegenover gestelde is van angst en dat ik liefde.
Er komt een tekst uit 1 Johannes 4:18 in m'n gedachten "Als je zeker weet dat God van je houdt en je dus vol bent van zijn liefde, hoef je niet bang voor Hem te zijn. Want volmaakte liefde verjaagt alle angst voor God. Want als je bang bent, kom dat omdat je bang bent voor straf. Als je bang bent, ben je nog niet helemaal vol van liefde."

God houd zo veel van mij dat Hij steeds dieper in mij durft te gaan om alle restjes van wat tussen Hem en mij in kan staan, restjes die weer kunnen gaan groeien en mij kunnen hinderen om dichter naar Hem toe te groeien aan te wijzen zodat ze in het licht gebracht kunnen worden.
Het gebeurd regelmatig dat ik dan heel verbaasd ben omdat ik die restjes niet meer verwacht, en wat valt dat dan tegen. Wat heb ik eigenlijk een hekel aan deze onderdelen van het proces wat ik door mag maken. 
Het dichter naar Hem toegroeien vind ik heerlijk, maar het ploegen door de rommel  en restanten vind ik niet altijd fijn, zeker niet als het zoveel in me losmaakt.






Sick and tired of being sick and tired
Ziek en moe van ziek en moe zijn
Had as much of you as I can take
Meer kan ik niet meer aan

I'm so done, so over being afraid

Ik ben er klaar mee om bang te zijn
I've gone through the motions
Ik heb met alles meebewogen
I've been back and forth
Ik ben naar achter en naar voren geweest

I know that you're thinking you've heard this before

Ik weet dat je denk : dit heb ik eerder gehoord
I don't know how to say it
Ik weet niet hoe ik het moet zeggen
So I'm just gonna say it
Dus ik zeg het maar gewoon
Fear, you don't own me
Angst, jij bezit mij niet
There ain't no room in this story
Er is geen ruimte meer in dit verhaal

And I ain't got time for you

Ik heb er geen tijd meer voor jou
Telling me what I'm not
Om me te vertellen wat ik niet ben
Like you know me well guess what?
Alsof jij me zo goed kent, maar weet je ?
I know who I am
Ik weet wie ik ben
I know I'm strong
Ik weet dat ik sterk ben
And I am free
Ik weet dat ik vrij ben
Got my own identity
Ik heb mijn eigen identiteit
So fear, you will never be welcome here
Dus angst, jij bent hier nooit meer welkom
Take a minute, let it settle in
Neem een minuut om het te laten bezakken
You probably never saw it coming
Je zag dit waarschijnlijk niet aankomen

Something's gotta give so I give up you, oh

Er moet iets gebeuren dus ik geef jou op

There's no room for you here

Er is hier geen plaats meer voor jou
Yeah, I've had enough
Ik heb genoeg van jou
No vacancy sign on my heart is lit up
Er is geen ruimte in mijn hart voor jou
In case you didn't hear it
Voor het geval je het niet hebt gehord
Here it is again
Zeg ik het nog een keer

Fear, you don't own me

Angst, jij bezit mij niet
There ain't no room in this story
Er is geen ruimte meer in dit verhaal

And I ain't got time for you

Ik heb er geen tijd meer voor jou
Telling me what I'm not
Om me te vertellen wat ik niet ben
Like you know me well guess what?
Alsof jij me zo goed kent, maar weet je ?
I know who I am
Ik weet wie ik ben
I know I'm strong
Ik weet dat ik sterk ben
And I am free
Ik weet dat ik vrij ben
Got my own identity
Ik heb mijn eigen identiteit
So fear, you will never be welcome here
Dus angst, jij bent hier nooit meer welkom

Is there anybody out there just like me

Is er iemand net als ik
Anybody needing fear tot leave ?
Iemand die het nodig heeft dat angst vertrekt
If you don't know how to say it
Als je niet weet hoe je dat moet zeggen
Sing along with me
Zing dan met me mee

Sing fear, you don't own me

Zing angst, ik ben niet jou bezit
There ain't no room in this story
Er is geen ruimte voor jou in dit verhaal
And I ain't got time for you 
En ik heb geen tijd voor jou om
Telling me what I'm not
Mij te vertellen wat ik niet ben
Like you know me well guess what ?
Alsof jij me kent, maar weet je wat
I know who I am
Ik weet wie ik ben

I know I'm strong, brave

Ik ben sterk, moedig
And I am free
Ik ben vrij
Got my own identity
Ik heb mijn eigen identiteit
So fear, you will never be welcome here
Dus angst, jij bent hier nooit meer wlkom
Oh goodbye, goodbye fear
Vaarwel, vaarwel angst
You will never be welcome here
Jij bent hier nooit meer welkom




Ik moest met dit lied denken aan Marcus 11:23 "Luister goed ! Ik zeg jullie : als je tegen deze berg zou zeggen : Kom van de grond en gooi jezelf in de zee ! dan zal het gebeuren. Maar dan moet je niet twijfelen. Je moet geloven dat wat je zegt ook gebeurt."

Ik ben er nog (lang) niet, maar bewustwording is een eerste stap. Ik kan boos op mezelf worden dat ik weer in oude valkuilen ben gestapt, en dat op zich is al net zo'n oude valkuil waar ik dan even instap. Het gaat niet allemaal fluitend en van een leien dakje, en voor m'n gevoel is het soms stappen achteruit zetten en dat vind ik lastig, want ik wil vooruit, recht op m'n doel af, maar er zijn ook momenten dat ik het gewoon even zat ben. Soms begrijp ik er ook gewoon even helemaal niks meer van, maar dan is toch God daar weer die in Zijn liefde me vingerwijzingen geeft. Niet dat alles dan ineens helemaal helder is, maar het is zo goed te merken dat Hij erbij is. Ik ben Zijn geliefde kind en Hij laat me nooit in de steek. Waar ik ook ga, Hij is bij mij en met Zijn liefde omgeven.


Ook stond dit blog al een poosje klaar voor deze dag, vanmorgen werd ik wakker met allerlei gedachten waarvan ik me afvroeg : Hoe lang gaat dit proces nog duren Heer ? Toen moest ik gelijk denken aan dit blog wat automatisch on-line was gegaan deze morgen.

Geen angst, geen twijfel heeft recht op mijn gedachten.

Heer laat Uw liefde steeds dieper en groter in mij groeien tot er geen ruimte meer over is voor welke angst, hoe klein of groot ook. Doordring mij van Uw enorme grote, niet te bevatten liefde voor mij en voor de mensen om mij heen, voor deze wereld vol gekwetste en beschadigde mensen die die vanuit hun pijn weer een ander pijn doen, niet omdat ze dat willen maar omdat ze bang zijn. Kom met Uw liefde Vader en laat Uw liefde overstromen in mijn hart.


ONDERWEG naar Hem en met Hem


2 opmerkingen:

  1. Ik vind dit heel herkenbaar. Dank je wel dat je de moed vond om erover te schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi hoe we kunnen delen, ik herken ook vaak dingen in jou blogs.
      Ik heb God beloofd te schrijven over Zijn proces met mij en soms vind ik dat lastig en ontstaan er blogs waar ik nog niet aan toe ben om te plaatsen en dan zet ik ze in de "wacht" en als ze dan toch on-line gaan merk ik dat het goed is zo.
      Niet alles is makkelijk om te delen maar vaak hoor ik dan weer over herkenning en dat maakt het waard om kwetsbaar te zijn.
      Knuffff mooi mens.

      Verwijderen

Wat leuk dat je mijn blog hebt gelezen, laat gerust een reactie achter dat vind ik altijd leuk.

Doe je dat liever privé dan begrijp ik dat en kan dat via het volgende mailadres

danielle.hoogendijk@live.nl

Je kroon dragen

  Ik was te gast bij  Johanneke Plaggenmarsch  van  Waardevol en uniek  voor haar nieuwe serie " je kroon dragen " Hier de eerste ...