Zoeken in deze blog

dinsdag 11 juni 2019

Stromend levend water

Zomaar ineens kan een oud lied me enorm raken, heel lang had ik het niet meer gehoord en toen ik het weer tegen kwam verwoorde het precies mijn verlangen, een verlangen wat God denk ik in me gelegd heeft.






Let Your living water flow over my soul,
Laat Uw levend water stromen door mijn ziel
Let your Holy Spirit come and take control,
Kom met Uw Heilige Geest en neem de controle 
Of every situation that has troubled my mind,

Van elke situatie die mijn geest verontrust 
All my cares and burdens on to you I roll.

Al mijn zorgen en lasten geef ik aan U
Father, Father, Father.
Vader, Vader, Vader.

Give your life to Jesus, let Him fill your soul,

Geef je leven aan Jezus, laat Hem je ziel vullen 
Let Him take you in His arms and make you whole,

Laat Hem je in Zijn armen nemen en je heel maken 
As you give your life to Him, He'll set you free,

Als je je leven aan Hem geeft zet Hij je vrij 
You will live and reign with Him eternally.

Je zult voor eeuwig met Hem leven en heersen
Jesus, Jesus, Jesus.
Jezus, Jezus, Jezus.

Come now Holy Spirit and take control,

Kom Heilige Geest en neem de controle 
Hold me in your loving arms and make me whole,

Houd me in Uw liefdevolle armen en maak me heel 
Wipe away all doubt and fear and take my pride,

Veeg alle twijfel en angst weg en neem mijn trots
 Draw me to your love and keep me by your side.
Breng mij in Uw liefde en houd me dicht bij U
Spirit, Spirit, Spirit.
Geest, Geest, Geest

Let your living water flow over my soul

Laat Uw levend water stromen door mijn ziel
Let your Holy spirit come and take control,
Laat Uw Heilige Geest komen en contole nemen 
Of every situation that has troubled my mind,

Van iedere situatie die mijn geest verontrust
All my cares and burdens onto you I roll.

Al mijn zorgen en lasten geef ik aan U
Father, Jesus, Spirit
Vader, Jezus, Geest



Johannes 7:37-38 "Op de laatste dag, het hoogtepunt van het feest, stond Jezus in de tempel, en hij riep : Laat wie dorst heeft bij mij komen en drinken ! Rivieren van levend water zullen stromen uit het hart van wie in mij gelooft, zo zegt de Schrift."
Wat een belofte van God, maar ook een verlangen van God spreekt hier uit. Hij wil niets liever dan Zijn Levende Water door ons heen laten stromen, Zijn Geest daalt op ons om door ons heen naar anderen toe te stromen en daar wil Hij ons voor gebruiken als wij ons daar voor willen laten gebruiken. Is dat niet het Pinksterfeest wat we net gevierd hebben ?
Dat water zal ons schoon wassen van alles wat niet tot Zijn eer is, het zal alle vuil uit de wonden wegspoelen, vuil zorgt dat wonden niet goed kunnen genezen en ongenezen wonden eren Hem niet.
Zijn Levend Water  zal ons vermoeide hart verfrissen.

Ja Heer U stroomt met Uw Levendmakende Water door mijn leven heen, en ik ben zo dankbaar voor het effect wat ik al mag zien. Dank U wel dat ik U mag vertrouwen voor het effect wat ik nog niet zie. Dank U wel dat dit hele proces één doel heeft :  namelijk vrucht dragen voor U, tot eer van Uw naam, en Heer ik wil vrucht dragen zodat U geëerd zult worden door en in mijn leven. 



ONDERWEG naar Hem en met Hem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je mijn blog hebt gelezen, laat gerust een reactie achter dat vind ik altijd leuk.

Doe je dat liever privé dan begrijp ik dat en kan dat via het volgende mailadres

danielle.hoogendijk@live.nl

Je kroon dragen

  Ik was te gast bij  Johanneke Plaggenmarsch  van  Waardevol en uniek  voor haar nieuwe serie " je kroon dragen " Hier de eerste ...