Zoeken in deze blog

dinsdag 6 maart 2018

In beweging.

Nadat ik anders ben gaan eten, hierover vertelde ik in een eerder blog begreep ik dat het ook goed voor me zou zijn om meer te gaan bewegen.
Zonder rijbewijs doe alles al lopend of met de fiets, dat is een mooi begin maar er moest meer beweging komen. 
Daarnaast loop ik 2 x per week een rondje van zo'n 1,5 uur met de post voor Sandd maar dat leek me ook niet genoeg.

Ik las op internet over waarom 10.000 stappen per dag goed is voor een mens, aangezien de sportschool niet echt mijn ding is, leek me dit wel het proberen waard.
Met een simpele stappenteller op m'n mobiel ben ik eens gaan kijken hoeveel stappen ik zette op een dag, nou ja ongeveer dan want nauwkeurig kan je dat systeem niet noemen natuurlijk.

Met de trap zet je meer stappen dan met de lift dus besloot ik elke ochtend als ik naar mijn buurvrouw op de 16e verdieping ga om haar te helpen (zelf woon ik op de 1e) toe de 8e of de 9e de lift te nemen verder de trap omhoog te pakken, en de trap naar beneden. 
De helft loop ik dus nu en de andere helft doe ik met de lift want dat bevalt mijn knieën beter, ik moet het natuurlijk ook wel nog heel lang vol houden.

Het was een leuk begin maar er konden nog wel wat stappen bij eerlijk gezegd. 
M'n kleinzoon heeft me over de drempel heen geholpen want met hem ging ik wel wandelen, een rondje park of naar het centrum.
Voor deze enorme huismus was dat al heel wat vond ik zelf, maar als de kleine man er niet was werden er geen wandelingen gemaakt en eigenlijk vond ik dat wandelen toch wel heel erg lekker.

God weet hoe Hij je uit je zogenaamde comfort-zone moet halen en moedigt  je naar mijn idee ook echt aan om de dingen te doen die goed voor je zijn.

Zo heb ik het tenminste ervaren en als ik dan ging wandelen kwamen er gesprekken op gang met Hem, ik ervoer dat als heel bijzonder. Al lopend ben je stil en word je niet afgeleid en kan je luisteren en zelf je hart luchten. Mijn wekelijkse wandelingen zijn me dierbaar geworden. 

Over van die bijzondere gesprekken zal best nog wel eens een blog voorbij komen.





ONDERWEG naar Hem en met Hem.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je mijn blog hebt gelezen, laat gerust een reactie achter dat vind ik altijd leuk.

Doe je dat liever privé dan begrijp ik dat en kan dat via het volgende mailadres

danielle.hoogendijk@live.nl

Je kroon dragen

  Ik was te gast bij  Johanneke Plaggenmarsch  van  Waardevol en uniek  voor haar nieuwe serie " je kroon dragen " Hier de eerste ...